fredag: la suède

Vissa kvällar finns det verkligen ingenting som går upp emot lite svenska vänner, lite svenska miljöer, lite svenska skämt, lite svensk kärlek. Vissa kvällar vill man ingenting hellre än att spela lite svensk musik, läsa lite svenska böcker, lyssna på svensk standup, titta på en svensk film. Vissa kvällar vill man mer än nåt annat krama en svensk vän, prata med en svensk vän, titta på en svensk vän, skratta med/åt en svensk vän, gråta i armarna på en svensk vän.

Vissa kvällar är visst nu. Ikväll.
Jag saknar Viktor Talls skratt, skrattet som finns med i början av hans nya låt på hans fantastiska myspacesida (www.myspace.com/viktortall) och hela hans uppenbarelse.

Jag saknar Rickards omslutande kram, som liksom lovar att oavsett hur grym världen utanför är så kan man lita på att han inte släpper.

Jag saknar Amandas rågarv, som är så otroligt ärligt och så fantastiskt vackert, hur hon bara släpper ut sitt jag och liksom tar över världen i stunden för att hon är så sjukt vacker på alla sätt och vis.

Jag saknar Viktors (findus) saklighet som alltid blandas upp av sköna, intelligenta, ointelligenta, genomtänka och ogenomtänka skämt och en gnutta ironi och kärlek.

Jag saknar Devisa, sång, dans, humor, teater, kärlek, fina människor, glädje, lucia, show, helena och ännu mera kärlek. Särskilt saknande blir jag när jag tittar på youtube och videosarna av larsgback

Jag saknar Erik och hans enastående humor, ingen standupar som han, ingen skriver tal som han, ingen för sig som han, ingen får mig att le som han.

Jag saknar min mamma, hur hon känner mig bäst utan att kanske ingen av oss vet om det, hur ingen bryr sig om mig som hon gör och därför att jag älskar henne.


Många nämnda, många glömda.
En kväll som denna spelar det ingen roll att Frankrike har så mycket bra att bjuda på.
Ibland går liksom inte världens bästa fruar, god mat, fint språk, vacker stad, skönt folk upp mot Sverige och all dess skönhet, värme, kärlek.

La Suède, tu me manque!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

kul att du skrev om mig. verkligen, jättekul!!! NOT!!!

2008-12-08 @ 12:29:50
URL: http://straightfromthahood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0