lördag: sankta lucia

Idag har jag spenderat ungefär hela dagen i Saint Étienne.
De har ett fotbollslag, snöprydda berg runtomkring, Etienne (ja, min kompis heter Etienne och kommer från Saint Étienne. Komiskt javisst!) och IKEA.
Det är väl ungefär allt jag vet om Saint Étienne.

Jag vet inte så himla mycket mer efter idag.
Förutom att maten i personalrestaurangen på IKEA är svinigt god.
Att de som jobbar där är himla glada och trevliga.
Att barnen som besökte IKEA gjorde stora ögon när de såg vårt luciatåg.

C'est normal med andra ord.

Igårkväll lussade hela klassen på Lyon 2, universitetet sur quai.
Det var... komiskt rakt igenom tror jag.
Med sin peak på killarnas staffan-solo.
Det blir inte roligare än vad man gör sig.
Det var smörgåsbord med svensk plockmat, gott!

Annars ligger taggen på:
skaffa ny bostad till våren
usa
trettonhelgen
lyon i vår
träffa familjen igen

fet otagg på att åka hem på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Hugo

Och fotbollslaget har bland de bästa supportrarna i Frankrike tillsammans med OM (Marseille) och PSG (Paris).

Gå på fotboll om du kan, kommer vara en upplevelse utöver det vanliga kan jag lova.

2009-01-12 @ 11:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0