lördag: united states of america

Efter min minst kaosartade usa-flygresa NÅGONSIN hamnade jag i Nashville, TN. Väl där kom allt bagage fram, Jenny var där och mötte mig och det enda som återstod var att åka till hennes hus i Murfreesboro. Inga problem där heller! Crazy! Men det är väl helt enkelt bara att tacka och ta emot : )

Första dagen här i landet spenderades så först med en lång sovmorgon (jag hatar jetlag) innan vi åkte iväg till Bell Buckle, en mysig liten stad, där vi åt mastig amerikansk lunch med världens godaste lemonade till, vi snackade lite med the locals och köpte en moon pie som jag fortfarande inte har ätit. Mest för att jag är så himla mätt!

Inte blev jag hungrigare av att vi sedan på kvällen åkte hem till Jennys kompisar som bjöd på rejäl amerikansk middag, de berömde min engelska och vi pratade länge. Eller ja, DE pratade länge, jag halvt somnade i deras soffa, en blandning av jetlag och matkoma I guess.

Ikväll ska vi in till Nashville och kolla in Opryland Hotel, ett av de största hotellen i USA. De satsar crazy stort på julen och har världens ljusinstallationer. Fast det har ju iförsig halva USA. Vi åkte förbi en massa hus igårkväll that just won't understand when too much is too much. Helt galet, att man ens tycker att det är snyggt med lysande palmer, renar, tomtar, snögubbar, buskar, hela hus etc etc. Jag är verkligen i landet where everything's bigger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0