Tisdag: Wal-Mart

http://www.youtube.com/watch?v=0GXjcE4gy7g

Wal-Mart, don't we all just love it?
De har allt, jag menar ALLT.
Byt däck, köp en förlovningsring,
hitta senaste filmen, en doughnut,
köp nya väggfärger, ett nytt skrivbord,
frukostmat, ett playstation
eller varför inte få ekonomisk rådgivning?

Friggin' craziness.
Amerikanskt så det förslår.
Jag får verkligen ett amerikanskt äventyr här.

Jag har varit på roadtrip till Jennys uppväxtgård i Kentucky.
Vi besökte världens största grottsystem, Mammoth Cave.
Jag går aldrig hungrig, portionerna är huge over here.
Vi har gjort studiebesök på Wal-Mart, insane insane insane.

Ingen snö, men kyla in till benmärgen, men jag ska inte klaga. I söndags hade vi lunch här hemma tillsammans med lite skönt folk som var i Sverige för ett och ett halv år sedan, som jag inte har träffat sen dess. Jag hade nästan glömt bort hur rolig Jeff är, jag är glad att jag tvingades glömma det helt. Skön dude helt klart!

What made my trip so far though, was when Jenny and Amber tried to use the tiny Swedish knowledge they have and started to speak in Swedish with me.
h i l a r i o u s.
"Kan jag få prata långsamt med mig?"
"Du har snygga benar"
"Du har snygga rumpa"
"Semlabulla"

Och så har jag lärt mig en amerikansk julsång, som tydligen alla kan.
Twelve days of christmas.
Jag har även sett den i ljusformationer på en nöjespark.
Friggin' insane.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0