fredag: Halloween

Bättre sent än aldrig. Eller som Louise skulle sagt: Man säger ju inte nej när en fågel flyger in i munnen.

 

 

Är det Halloween så är det. Som traditionen lyder så innebär det utklädnad deluxe.

Så har det alltid varit och kommer alltid vara. Eller?

För andra gången i mitt liv (första gången var mitt i rikemans-USA, dvs utklädnader deluxe) gick jag så på Halloweenfest med maskerad som tema.

 

Hela dagen hade jag av någon outgrundlig anledning suktat efter att vara påskkärring, så sagt och gjort, vid åtta klädde vi frugor (minus Linn som var på pannkakskalas) ut oss till påskkärring, sträng bibliotekarie samt dennes monster. Hemma hos de andra tjejerna, där festen hölls, möttes vi av en pirat, aka Malin of the Caribbean, en krigarprinsessa, aka Isabelle the warrior princess, samt en Pocahontas, aka Betty eh Pocahontas. Efter en stund kom även lite löst outklätt folk samt en trio pyjamasflickor.

 

Förfesten blev vildare än your wildest dreams. Nästan. I rätt läge beställde jag två taxibilar som kunde ta oss till First Club där vi tänkte avsluta klubben. Efter några smärre avsminkningar samt klädombyten så var vi på väg mot dresscodeklubben First Apériklub.

 

Och visst såg man ibland att det var dresscode. I princip alla män bar skjorta, helst kostym. Och alla som känner mig vet väl att jag inte direkt bangar män i uniform. Men det finns en gräns för alla och särskilt för ett gäng svenskor där jag är hyfsat ensam om att vara brunett. Det är INTE okej med medelålders män som kastar lystna blickar på allt som rör sig, det är INTE okej med tjejer som på allvar dansar flera timmar vid en strippstång (inte okej att det överhuvudtaget FINNS strippstänger) och det är INTE okej att man utöver detta spelar kass musik så att det enda som egentligen gör det kul att dansa i högklackat är att man är där med sina vänner.

 

Så ja, jag hade en rolig kväll, men jag tänker aldrig sätta min fot på den klubben igen. Jag kan göra bättre saker med mitt liv! Till exempel gå på fransk bio och se engelsk film dubbat till franska. Som jag gjorde ikväll med min nyfunna vän Claire samt frugan Louise. Vad såg vi? Mamma Mia såklart! Och jag went a little bit wild and crazy när allt var slut och showade loss, som sig bör. Jag kan ju tillägga att ja, jag grät av skratt även denna gång när simfotsscenen brakade loss. Jag kan inte hjälpa det, jag älskar den scenen!

 

Dessutom: all cred till ABBA som gjort sjukt många bra låtar.

Bäst just nu: Honey Honey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0