lördag: ambassadörer, fotboll & franskt nummer

VIKTIGT!
+33-(0)6 42 29 38 19
mitt nya franska nummer, vill ni nå mig, smsa dit.

Två intensiva, roliga dagar.

Fredag: 
Coctail-mingel på slottet Institute Paul Bocuse (världens bästa kock) med den svenska ambassadören i Frankrike, Gunnar Lund. Vi, tio nerklädda svenska studenter, minglade med ABB-chefer och konstnärer och kände hur vi ville bli diplomater hela bunten. Jag och Annika smidde storslagna planer på spårvagnen till skolan sedan, medan en mörk, vacker kvinna storlog åt oss med värme i blicken. Jag vill nog bli nåt inom diplomativärlden ändå!

Efter den alltid lika inspirerande fredagslektionen med William Fovet var det mat på Carres Pegase innan Madame ringde mig från receptionen och bad mig komma ner. Lite smått skärrad sprang jag till hissen och åkte ner. För att inse att där stod Nadjib, vår musiklärare, som ville ha lite info som jag hade åt honom. Sen följde han med upp och drog historier på killarnas rum i nån timme. Verkligen intressant lärare! På ett bra sätt.

Lördag:
Picknick med monitörerna i la Parc de la Tête d'Or. Vi köpte det mörkaste brödet de hade på bageriet nere på hörnet, samt en vitlöks-/örtmjukost och gick i snabb takt till parken där vi åt och spelade fotboll. Men det var inte det enda parken hade att erbjuda. I halvtid sa monitör-Lionel: Kom så kollar vi på djuren! Och vi vandrar runt och tittar på apor, giraffer, lejon, tigrar, björnar, krokodiler och ELEFANTER. Ja, jag var litegrann i sjunde himlen. För er som inte vet så är elefanter mitt absoluta favoritdjur, jag samlar på prydnadselefanter, har en egengjord elefantmask som jag en gång höll ett föredrag om elefanter i, m.m. m.m... Wow säger jag bara. Mäktigaste djuret alive!

Efter att jag fann min framtid på en internetsida så var det dags för Lyon-Lille på Stade de Gerland. Kim Källström, allez allez allez OL! 2-2 och en himla spännande match med en del hoppande och massa hejande. Kylan trängde på, men vi gick hem genom natten efter en värd fotbollsupplevelse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0