Lördag: Parc de la Tête d'Or

Nu sitter jag på McDonalds och känner hur fel det är egentligen är att vara här. Eller alltså, det är väl mest för att jag har nån schism i min privata relation till McDo. Dock har de internet och jag inser hur gött jag tycker att det är att utnyttja McDo för egen vinning. Elakt, slugt men himla skönt!

Anledningen till att jag sitter här är självklart internet. Det kommer vara nere på Carres Pegase i typ två veckor, vilket har retat upp oss svenskar rätt rejält. Vi vill inte betala fullt pris när vi inte får allt vi är lovade att få. Dessutom är rummen rätt skabbiga, trots att vi har pimpat upp dem rejält, och vi börjar misstänka att betten som dyker upp på armar och ben varje morgon beror på vägglöss eller liknande. HÄRLIGT! eh.

Idag har jag tagit en lång lång joggtur från Rue Chevreul längs med Rhône norrut till Parc de la Tête d'Or där jag körde styrka i det blöta gräset innan jag joggade hem genom en fruktmarknad. Det var otroligt skönt och jag inser att jag nog kommer komma hem som en sjukt vältränad tjej, så se upp! Det hjälper ju till rätt rejält att vi går ut och dansar så ofta också. I torsdags var vi hembjudna till Sarah, vår monitörsgrupp, där vi blev bjudna på typisk fransk mat (jag vill nog stanna här..) och kakor och musik och sång, och efteråt möttes i princip alla svenskar på Le Sirius, en båt på Rhône, där vi dansade hela natten lång till surfmusik. Sjukt kul hade vi! Sjukt svettiga blev vi.

Annars måste jag säga att jag bor med världens bästa tjejer. Vi kan prata om allt och vi ordnar och fixar och gör allt så mysigt! Gemensamma måltider med prat om allt som betyder nåt och allt som man kanske inte riktigt våga tänka på att man är rädd för eller ser fram emot eller ja, allt. Jag trivs verkligen jättebra och, tyvärr alla ni andra lyon-svenskar, jag tror att jag har hamnat i bästa rummet! (även om det ger mig loppbett..) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0