måndag: pannkaksmeister

Ikväll har jag vänt en pannkaka i luften över stekpannan.
Jag minns hur pappa jämt sa till oss när vi var mindre att han var bäst på det.
Fast sen slutade allting ändå i att pannkakan låg kvar i pannan.
Ingen pannkaksmeister som yours truly alltså!

Eller okej, han var väl grym på att slänga pannkakor i luften, men om jag medger det
så betyder det att jag inte är lika ensam på tronen som pannkaksmeister längre. Inte okej.
Jag behöver surfa lite på medgångskänslan lite till.


Monsieur Sympa har varit i farten igen.
Idag knackade han på dörren och frågade med ett stort leende om vi ville ha fler galgar.
Jag trodde han menade ifall vi behövde tvättmaskinen mera, och svarade lite knaggligt att jo, det ligger redan en tvätt i.
Då sprang han och hämtade galgar från rummet bredvid och vi fattade vad han ville.
Sen frågade han om vi kanske behövde en fläkt, ett bord, en stol. 
Eller varför inte en hylla eller ett skåp?

Allt med ett stort leende på läpparna och ett ständigt närvarande
"Mais je vous en prie!"

Han gör verkligen skäl för sitt smeknamn!
Han kan vara min favoritfransman.
Monsieur Sympa, vilken man!

fotnot. Sympa=Sympathique=Trevlig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0