onsdag: soirée franco-scandinave

En hel kväll i den vänskapliga fransk-skandinaviska andan!
Kan det bli bättre?

Jag tror faktiskt inte det, en sjukt rolig kväll med allsång till
Sommartider, När vi gräver guld & Känn ingen sorg för mig Göterborg
samt sköna franska klassiker som
Une belle histoire, Le rayon du Soleil (VEDERVÄRDIG LÅT) et d'autres..

Dans dans dans till Rihanna, Snoop, Black Eyed Peas, Justin Timberlake
och... eh. Inte så mycket mer, men det var sjukt kul.
Särskilt Nadjib som tog ut svängarna rejält.

Tidigare på dagen på hans musiklektion bjöd han oss på 
bröd, vin, ost, korv, etc. 
Bara Nadjib alltså. Om Sara Parkman är no-limit-girl så är Nadjib
NO-LIMIT-MAN!

Dessutom fick jag prata franska nästan konstant hela kvällen med 
diverse trevliga fransmän/fransyskor.
På söndag ska jag träffa en av dem för en fika. En basist som går mot strömmen,
han är ful. Men vad gör det, han låter mig prata franska.
Och musikkontakter är ju aldrig fel i denna bransch!

Det enda negativa med kvällen var väl att min jacka försvann.
Eller blev bortbytt, när jag skulle gå fanns bara en jacka kvar.
Inte min.
En äcklig, inrökt, småtrång skinnjacka med ett ciggpaket i fickan blev min nitlott.
Till råga på allt är det svinigt kallt nuförtiden, så man måste verkligen ha en jacka
på sig för att inte frysa ihjäl. Worthless!

Det enda rätta i sådana lägen är: Scrubs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0