Senaste veckan

Ni får en snabb recap av vad som har hänt senaste veckan. Voilà!

  • Torsdag: Litterature, utgång på bar med våra franska monitörer. Dans och franska och roligt!
  • Fredag: Trötthet, lektion med fransksvensk översättare, välkomstcoctail med lärarna och monitörerna med franska delikatesser och hemfärd med musikläraren, skönast i stan, fet fest hos monitör-Sarah. Jättefin lägenhet, alla rökte inomhus, jag dog lite. Men jag hade roligt!
  • Lördag: Trötthet, marknad, chill, promenad, plugg, mat, Oh Brother Where Art Thou
  • Söndag: För många avsnitt That 70s Show, plugg, chill, tacokväll i killarnas crib, försök till utgång med monitör-Sarah, men allt var stängt så vi gick tillbaka och det blev konsert med undertecknad. Sarah bad mig gifta mig med henne. Jag tackade ja. Fast hon var inte den enda. Så jag kanske måste bli bigamist?
  • Måndag: Trötthet, vackert väder deluxe, joggajoggajogga, fika med Sarah ensam = massa franska = jag gillar henne skarpt, vi är väldigt lika, långmiddag med lära-känna-varandra-snack med roomiesarna. + Anders och Martin som anslöt senare. MYSIGT!
  • Tisdag (idag): Svenskalektion med franska studenter, atelier, civilisation med skön lärare, mat, internet!

Snart kommer en komplett lärarförteckning med för-/nackdelar, skön info m.m.
You can't wait!
Eller som man säger i Toulouse:
Ça vous tarde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0