tisdag: torsk på tallinn

I fredags fick vi reda på av vår excentriske, men ack så underbare översättningslärare William, att han älskar torsk på tallinn. Jag tror att han pratade varmt och intensivt om den filmen i kanske tio minuter. Hur den filmen ligger på den absoluta humortoppen i svensk film.

Vi kände såklart genast ett enormt torsk på tallinn-sug och fixade hem filmen. Ikväll blev det så av, filmkväll med filmen, som enligt William Fovet, är sveriges bästa i humorklassen. Och ja, den har sina ljuspunkter, den tragiska komiken i ensamheten som skildras så sjukt bra. Sen är det kanske lite mer Williams humor än min, men kul var det.

Idag har jag även "hängt" en hel del med Jean-Yves, civilisation/prononciation-läraren. Civ-lektion, gick tillsammans till matsalen, åt tillsammans med resten av klassen och sist, men absolut inte minst, prononciation-lektion. Mycket franska säger jag bara, ja tack. Dagens prononciation-lektion var även dagens absoluta höjdpunkt då halva klassen dog av skratt. Undertecknad började gråta av garv, kanske inte så ovanligt, men likväl förbaskat skönt. Om man säger så, när tio pers ska härma samma sak i ring så kan det bli sjukt roliga omsägningar, typ en visklek, högt, på franska. Särskilt roligt blir det när någon härmar Jean-Yves när det inte är meningen.
Sjukt roligt.

Dessutom, grattis August 13 år!
Stora killen.

Kommentarer
Postat av: amanda

Läs mitt senaste inlägg. Du kommer att bli stolt!

2008-10-23 @ 12:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0