torsdag: dysfunktionalitet

Nu har min jacka anlänt hit till det dysfunktionella hemmet. Elementen funkar knappt, kylen har blivit en frys, vasken har stopp, mikrovågsugnen slutade funka ett tag, kranen läcker... ja, listan kan göras lång. Men vi trivs ändå bra här! Även om det har blivit en rejäl köldknäpp i Lyon, det gillas inte. Så fort man sticker näsan utanför dörren så förfryser man litegranna. Eller nej, helt och hållet.

Tur att vi har Monsieur Sympa som lyser upp vår vardag med sin närvaro och sitt leende och sin service-mindedhet. Han är helt klockren, en hotellägares drömanställde. Hur tusan skulle vi få löst alla problem med vårt rum som vi ändå har, om inte han fanns där och hela tiden försökte hjälpa oss så gott han kunde?! Han är helt enkelt Monsieur Sympa!
Nu ska vi ha lite förfest här hemma, flera klasskamrater och en och annan fransyska kommer hit. Och ja, jag hänger faktiskt lite med fransmän/fransyskor också! Idag var jag och fikade med en jättetrevlig fransyska som heter Geraldine. Men det verkar som att fransmännen tror att jag är äldre än vad jag är. Eller så attraherar jag äldre människor, jag vet inte. Men alla mina vänner här är flera år äldre än mig. Men det är ju gött.

Annars måste jag återigen slå ett slag för Mamma Mia - the movie. Framförallt scenen då de sjunger Lay all your love on me. Med simfötter. SIMFÖTTER. Och världens töntigaste dans. Och ja, jag kreverar av skratt varenda gång. Igårkväll när jag såg filmen igen låg jag vikt av garv och skrattårar i mer än en halvtimme, minst. I måndags var det likadant, fast av andra anledningar. Summa summarum:

Grammatikvecka + köldknäpp = Hysteriska skrattattacker med skrattårar och dubbelvikta, skakande kroppar.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

okej..var ska jag börja...?

Monsieur Sympa verkar vara en hyvens kille som tar till vara på er! Annars kan jag säga att jag verkligen känner igen era problem från mina vänners boenden i ditt underbara grannland/mitt land :D

Sen så tycker jag att väldigt många tjejer heter Geraldine, bla min granne :)

Och jadu Malin..Mamma Mia- The Movie! Den scenen du pratar om.. Ohh Mon Dieu!! Första gången var det bara roligt! andra gången helt underbart! De är så kära och lyckan i mitt hjärta total. Tårar och skratt hela filmen igenom! Kärlek till dig min vän!

2008-11-02 @ 19:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0