La vie en rose

Välkommen till berättelsen om mitt fantastiska liv. Ingredienserna till nämnda fantastiska liv är:
  • Ett pyttelitet rum för fyra med taklucka där solen skiner in på morgonen
  • En inflyttningsfest där vissa satte ribban för resten av höstens kärlekshistorier
  • En europeisk stad som delas av en flod, helst två
  • Tusen trappor i nämnda stad
  • Utsökt utsikt från högsta berget med världens vackraste kyrka
  • En rundvandring med en cool historielärare i de vackra, gamla kvarteren i nämnda stad
  • En pastasallad tillsammans med rumskamrater i nämnda pyttelilla rum efter lång dag
  • Ett möte med de nya monitörerna, de franska eleverna, som ska hjälpa oss komma igång
  • Franska all over the place
Blanda detta i lagom dos av allt, koka upp på en av de två kokplattorna, skölj av i den lilla vasken och servera på det fyrkantiga bordet med måtten 70x70cm. Avnjut i all stillhet, eller kaos bland alla ouppackade resväskor då garderobsutrymmet är någolunda minimalt.

Helt enkelt, väldigt fantastiskt just nu.
Och för att undvika missförstånd,
jag är inte ironisk. Jag gillar mitt franska liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0