samedi: fantastisk

vilken helt fabulös lördag jag fick, trots viss tvekan inför den.
den började med grannlunch hos f som hade slagit på stort
och fixat trerätters - till lunch!
vi åt gott, skrattade gott, lekte post-it-leken och gissade kändisar
sen tog vi en promenad i vårsolen innan jag kom hem och fick
sova bort lite trötthet från gårdagskvällen.
det blev även en dirty dancing med apelsinkrokant som snacks
(får nån nånsin för sig att skicka nåt till mig, skicka apelsinkrokant!)
för att peppa inför kvällen eftersom jag först inte var så pepp.

jag och f åkte på kvällen in till stan och db, vi mötte upp j och
missade bussen till croix rousse. vi tänkte inte så långt utan 
tog bara metron till slutstationen utan att inse att vi ALDRIG
skulle kunna hitta därifrån hem till j-m där det skulle vankas pizza
och förfest. vi gick vilse flera gånger om och klängde i träd och
skrattade och frågade oss fram och hittade samtidigt som j-m ringde.

förfesten bjöd på fantastisk hemgjord pizza, mini-konsert från min
sida eftersom alla trugade, en spansk dj som visade mig en massa
massa massa bra musik, världens godaste chokladupptäckt, drömmar
om nyc, roadtrip-planering, fina vänner och en lång promenad till citron.

vi gick alltså till citron, nån slags svartklubb som kändes rätt olaglig men
väldigt rolig (och av nån konstig anledning blev jag inte sjuk trots att alla
rökte inomhus, jag tackar faktumet att jag stod vid fläkten). innan vi gick in
så gick vi förbi ett poptjejgäng som satt utanför. när de fick syn på min nya
spanske dj-kompis (som har spelat några gånger på citron) började de
fnittra hysteriskt och säga till varandra, pekandes, det är han det är han!!!!
jag kände att jag hade kommit i rätt sällskap och vi gick in och ner till dansen.

det var dans fram till fyra då jag kände att jag inte ville hem men nog borde.
då hade jag och min spanske dj-kompis pratat med chefen och fixat en 
gemensam tillställning på valborg: jag har konsert först, han vänder plattor sen.
då hade jag dansat mina fötter slitna, min kropp varm och mitt hjärta uppfyllt.
då hade jag träffat bara snygga människor, musiker, vänner, obekanta.

kvällen natten morgonen slutade med att jag och f missade bussen och fick
gå hem. vi kom hem samtidigt som första metron började gå igen. utpumpad.
glädje. kärlek. dans. sliten. upprymd. trött. hungrig. upptäckt. energi. vänner.
helt enkelt en helt fantastisk lördag. och nu är det tänkt att jag ska kunna plugga?

Kommentarer
Postat av: amanda

jag ska skicka chokladen. jag lovar! men jag är så jäkla kass och glömmer varje gång jag är i affären. men nästa gång, då du. Puss puss puss

2009-04-16 @ 22:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0