16.46: toujours la grève

HAH. lektion, jomenvisst. vem försöker jag lura? jag bor ju i frankrike, här strejkar de ju! jag glömde bort den lilla detaljen, så när jag kom till universitetet var det nästan folktomt. och när jag kom in i aulan där föreläsningen skulle ha varit så möttes jag bara av ett fåtal vändande studenter samt stora banderoller där det stod slagord som: studenterna gör motstånd, etc.

bättre lycka nästa gång alltså. istället gick jag till bibblan och pluggade blandade pronomen, glatt ackompanjerad av regnsmattret på fönsterrutan. thank god it's friday liksom!

men nåt spexigt måste väl alltid hända på fredagar? på väg tillbaka till min pluggplats från toaletten blev jag stoppad av en man som frågade om jag pratade franska. ja, svarade jag, innan han fortsatte med att säga att jag var "trop belle" (jättesnygg) och ville jag kanske gå nånstans och ta en kaffe och prata lite med honom? tack men nejtack. "jag har mycket att göra". varför är det ingen av alla de där metrokillarna som säger sånt till mig?

Kommentarer
Postat av: dr phil (amanda)

men malin.. vad lever du i för drömvärld. matrokillarna kanske är fulla med skit. du skulle ha sagt ja. Ahhrgggr!

2009-02-08 @ 09:23:53
Postat av: Malin

Hade du sett honom att du också sagt nej. Believe me! Haha.

2009-02-08 @ 12:26:39
URL: http://sillyswedishgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0