23.51: fransk ståupp

ikväll hade C över lite vänner, två gamins.
dagispojkar i studentkroppar med smittande skratt.
de brottades, skämtade, skrattade, chillade
och vi såg på fransk ståupp på dvd.

han skämtade om IKEA och jag spratt till.
han skämtade om USA och jag spratt till.
han skämtade om musik och jag spratt till.
av skratt.

summa summarum: han kunde spela på mina strängar.
nu ska jag bara lära mig franska fullt ut så jag kan fatta allt.

annars har dagen blivit så pluggfylld som jag velat.
och framförallt så fylld av skön skadeglädje som jag velat.
imorgon ska jag bli lite mer... den gyllene regeln.
men först ska jag skriva en låt om hur bra jag mår, just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0