franska trender pt2

En annan sån där fresh, nu-har-vi-tänkt-till-grej, när det kommer till franska trender är utan tvekan 
hundbajset. 
Yes, you heard me. Här i Frankrike är det nämligen högsta fashion-faktor på att lämna kvar sin hunds avföring på trottarerna, helst i stora, lite utspridda klumpar för bästa effekt. Ja, ni kanske tycker det verkar konstigt, but believe me, här sker det utan en ögonblinkning. För oss som fortfarande inte har insett charmen med att kliva i hundbajs så gäller det alltså att titta ner för att kunna undvika hindrena som står som spön i backen.

Det är skönt att ha flyttat till modeländernas mecka.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! Hoppas att du har det bra! Kul det var att träffa dig en kortis på din Sverige-turné!



Kände att jag behövde stämma in i ditt klagande: hundbajs och Frankrike har jag också dåliga erfarenheter av. Usch! Det hände ibland att jag glömde att titta på marken, eftersom jag var mer intresserad av allt annat (det är väl inte konstigt?)...blä! Hur kan det vara så svårt att bara plocka upp det efter sin egen hund? "Modeländernas mecka", haha! Du är rolig du!



J'éspère que tu dors bien, mon ange!

Gros bisous!

2009-02-13 @ 01:24:01
URL: http://sannaelvira.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej! Hoppas att du har det bra! Kul det var att träffa dig en kortis på din Sverige-turné!



Kände att jag behövde stämma in i ditt klagande: hundbajs och Frankrike har jag också dåliga erfarenheter av. Usch! Det hände ibland att jag glömde att titta på marken, eftersom jag var mer intresserad av allt annat (det är väl inte konstigt?)...blä! Hur kan det vara så svårt att bara plocka upp det efter sin egen hund? "Modeländernas mecka", haha! Du är rolig du!



J'éspère que tu dors bien, mon ange!

Gros bisous!

2009-02-13 @ 01:25:11
URL: http://sannaelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0