mercredi: postkonsert

De senaste dagarna har bjudit på några fantastiska konsertupplevelser.

I fredags spelade jag själv på The Beers, med backup av Staffan Björklund, otippat men väldigt kul. Han är på en liten Europatripp och passade på att hälsa på mig, vilket bara var roligt. Jag spelade nytt och gammalt, darrade på rösten, drack litervis med vatten, log av glädje och fick höra att min röst var "breathtaking". Det var helt enkelt en bra konsertupplevelse. Dessutom, numera vet jag att min genre är Soul-Pop. Enligt The Beers i alla fall. Å andra sidan är det även dem som menar att jag heter Malin Nelsson, som det stog i Le Petit Bulletin (Lyons svar på UNT Fredag).

I lördags köpte Noémie "Les Enfoirées" på dvd, som vi sen tittade på. Det är typ alla Frankrikes artister som samlas på samma scen och fyrar av en jättekonsert med utklädnader och allt. En gigantisk Devisa-show, då de till och med har komiska inslag mest hela tiden, då en del av artisterna som är med är komiker. Allt detta görs för Resto du coeur, som är en välgörenhetsorganisation som samlar in pengar för att kunna dela ut måltider till hemlösa. Bra grej!

Igår var jag med några vänner på en liten båt som heter Sonic, vi skulle se J-Ms vänners band lira. Och de var väl värd all väntan och all musik vi fick lyssna på innan de gick på. Två personer, en banjo, en ukulele, en elgitarr, en koru (? =en afrikansk harpa ish), två röster. Det var m-a-g-i-s-k-t! 
http://www.myspace.com/thehandand
Och då vill kanske ha mig som förband i juni! Dock kommer jag antagligen inte vara här då eftersom att nån närstående prompt måste ta studenten i början av juni... Men vi får se! Fantastiska var de i vilket fall som helst.

Kommentarer
Postat av: kerstin

förlåt så himla mycket då.. verkligen inte meningen! men jag kanske kan gå om ett år för din skull. eller kanske inte!!!!

2009-03-12 @ 20:45:45
URL: http://straightfromthahood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0