mercredi: coctail, konsert, flytt..

imorgon ger jag min sista konsert i detta vackra frankrike. konstigt. skönt.

nu har "svensk-kursen" börjat. det har kommit ner ca 15 svenskar i varierande ålder som under tre veckor ska drillas av franska lärare, en del som jag känner från i höstas, en del nya. vi "lyon-svenskar" är också med och kallas för gamlingarna. det känns fint på något vis. förutom när vi förväntas kunna allt som lärarna frågar eftersom att vi ju "var här i höstas och fick höra samma sak då", men förutom det. 

ikväll hade vi en coctail de bienvenue, kändes lite bisarrt med tanke på att jag åker hem om en och en halv vecka, och detta snarare är en coctail d'au revoir. men jag bangar inte catering-snittar i olika former, smaker, utstyrsel i samverkan med både franska och svenska vänner. det var en trevlig seneftermiddag med andra ord!

men nu måste jag fokusera, inte bara på plugget, men även på flytten. vi lämnar lägenheten nu i dagarna, så jag måste städa ur mitt rum. känns så... definitivt. ska kuska runt bland vänner sista veckan. åh, jag kommer sakna min lägenhet, den var fin, fylld av glädje, skratt, tårar, vänskap, galna historier och världens finaste collocs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0