weekend: barcelona

är det tänkt att jag ska kunna sammanfatta min helg i barcelona nu eller? det kommer bli svårt. mest för att jag hann göra så mycket på så kort tid och för att allt jag gjorde var så himla roligt!

jag kom dit på lördagen, runt lunch. började med en siesta. sen drog jag och jerker ut i raval för att spana in grannskapet, göra lite klipp på vintagebutikerna och njuta av solen. vi såg tre tjejer med identiska rosa linnen där de hade låtit trycka: barcelona may 2009, och så en bild på det. seriöst. humor på hög nivå.

efter en snabb, men väldigt trevlig lämna-över-dator-fika med marc blev det dags för chill inför matchen med stort M. fc barcelona-real madrid. jerker ville skynda på oss till den lokala puben, men tur var det väl att vi var sega, för helt plötsligt stod hans flickvän där, en dag för tidigt, och överraskade oss alla. kul!

vi gick till puben och kände stämningen. helt fantastiskt. för alla utom real-fansen, då barcelona vann med 6-2. ungefär vid 4-2 så var det ett real-fan som hotade stefan "om du tar kort på mig så skär jag halsen av dig". skön lirare. lite bitter.. efter match blev det skönt häng, marc kom till lägenheten och vi satte oss allihopa på en mysig bar/café där vi spenderade resten av kvällen och marc drog sköna anekdoter som att hans kompis flickvän var otrogen med nick carter. stört.

söndag. sovmorgon. skönt. men något måste man ju göra, så efter sömn, frukost och fix så drog vi ner till playan i hettan. helt underbart! marc och johan kom förbi och vi chillade, spelade gitarr och lyssnade på ekande högtalarröst på tusen språk. efteråt gick vi upp i born och hittade en pincho-restaurang, fantastiskt övergott! typ baguetter med röror på. baskisk mat. kvällen avslutades med film, vi var helt slut allihopa. revolutionary road.

måndag och mikael och jerker hade skola. jag, lena och stefan drog till parc güel istället, efter vår lyxfrukost på marknaden. gaudi har tagit över barcelona, inget nytt, men jag hade aldrig förstått innan till vilken grad. vi vandrade runt i solen, brände nackar och axlar och njöt av arkitektur och gaudi. cajsa mötte oss vid sagrada familia och vi gick runt ända tills vi kom till barcelonas bästa kebab-ställe. jerker mötte upp och vi gick till rambla del raval för att chilla med mårten och olivia. helt otippat gäng. kul!

till middag körde vi frukt, bröd, korv, ost. vi blev bjudna på förfest, som kanske inte riktigt var vår påse chips, så vi drog ner till apolo på en gång istället, hela konstiga gänget, som kryddades med marc och johan senare också, bara för att göra det hela komplett. det var jag, som var där på besök, som kände alla. spännande!

natten dansades iväg på apolo och nasty mondays (namnet fick mig att sakna mitt kära crazy mondays en del) med alla goda vänner. första gången jag var ute till första metron började gå. det var på en måndag. i barcelona. såklart. inte mycket sömn den natten eftersom jag skulle upp tidigt och hinna med planet tillbaka till lyon. men några sjukt lyckade, sköna, spännande dagar har jag haft i min nya kärlek, barcelona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0